Interviu Valentin Morar, CEO Wallberg Properties S.A. – „E vremea proiectelor fără compromisuri”

On decembrie 14, 2015

Interviu Valentin Morar, CEO Wallberg Properties S.A. – „E vremea proiectelor fără compromisuri”

GA:Din nou la drum spre înălțimile orașului, domnule Valentin Morar. De ce din nou pornind din Arad?!
V.M.: Pentru că aici avem o locaţie extraordinară, cea mai potrivită pentru a începe o nouă etapă în dezvoltarea imobiliară rezidențială. O jumătate de hectar în inima orașului, la km 0. Este exact ceea trebuie pentru noul nostru concept. Și nu mă refer aici doar la un nou concept de dezvoltare imobiliară, ci, mai ales, la un nou concept de locuire, de integrare social-urbană, dacă pot spune așa. Adică de atingere a celui mai înalt grad de satisfacție pentru clienții noștri. Şi în acelaşi timp, pentru că eu cred în potenţialul Aradului, acest oraş fiind unul dintre cele mai bune din România pentru locuit şi cred că se va dezvolta în această direcţie.

GA: Urcați de la premium la lux, la cel mai de sus nivel al ofertei și confortului?
V.M.: Consider că luxul este foarte interpretabil, de aceea aş dori să nu folosim această clasificare. Vom depăşi cu certitudine standardul cunoscut ca premium, lansat de noi şi pe care l-am respectat cu sfințenie, iar clienții noștri știu asta. Din nefericire, dorința de a creea aparențe cât mai înșelătoare, au adus eticheta „premium” la un nivel inferior, golind-o de sens şi de credibilitate. Până la urmă, aceasta este soarta brandurilor și a standardelor puternice, să fie copiate, parazitate, folosite ca etichetă pe ambalajele unor produse de calitate inferioară.

GA: Deci nu e nici lux, nici premium…
V.M.: E ceva superior, mult peste ceea ce s-a făcut și se face la ora asta pe piață, cel puțin în Arad, unde am pus deja temelia Arad Plaza, un viitor reper, credem noi, al Aradului de mâine. Și când spun superior nu mă refer doar la calitatea construcţiei ci şi la conceptul de locuire, la stilul de viață și la nivelul de confort al clienților noștri. Aici, noi punem accentul pe sufletul casei și al spațiului în care trăiești, pe stilul de viață care ne caracterizează și pe care îl căutăm, uneori o viață întreagă, pe individualitate, pe nevoia de personalizare și de distincție. Acesta este spiritul Wallberg, care se va reflecta în Arad Plaza, un proiect gândit împreună cu reputatul arhitect Bogdan Drig, un proiect inovator, care îmbină specificul arhitecturii nordice cu căldura spiritului din jurul Mediteranei.

GA: Când spuneți arhitectură nordică vă referiți și la celebrele grădini verticale?
V.M.: Nu atât la grădini verticale, cât la terase suspendate, adevărate grădini la înălțime, mă refer cu certitudine la nevoia de conectare a urbanului cu natura pe care o observăm, poate cel mai pregnant, în arhitectura scandinavă. Mai mult, proiectul este unul avangardist, care aduce cu un ansamblu tip lego, în care nicio piesă nu seamănă cu alta. Nu vreau să insist pe acest subiect, desigur vast, dar pe care îl las pe seama specialiștilor, a arhitecților și urbaniștilor. Ce vreau să subliniez este că, dacă arhitectura și designul funcționează uneori ca niște extensii ale istoriei, prin care trecutul este exprimat în prezent, de data aceasta, prin proiectul Arad Plaza, viitorul este cel exprimat în prezent.

GA:Care este valoarea acestui proiect?
V.M.: Nominal, valoarea sa este de 12 milioane de euro, dar, vă spun că după ce am investit peste 40 de milioane de euro în peste 100.000 de metri pătraţi în orașe deosebit de frumoase, ca Aradul, Clujul și Brașovul, am realizat că valoarea are şi o altă componentă foarte importantă. Este vorba de plus valoarea pe care o aduce oraşului, de recunoaşterea pe care i-o acordă comunitatea. Arad Plaza creează, în zona de centru a Aradului, un ansamblu urbanistic modern, care obligă atât la păstrarea și continuarea unei tradiții, cât și la inovare și armonie cu natura, cu sufletul oamenilor, cu spiritul comunității. Alături de urbanişti, noi dezvoltatorii avem o imensă responsabilitate, întrucât lăsăm în urmă proiecte care marchează viaţa unei comunităţi pentru zeci şi poate chiar sute de ani. Ori depinde de noi dacă efectele în timp sunt pozitive sau negative. Noi suntem convinşi că Arad Plaza va fi un punct de reper nu numai din punct de vedere strict arhitectural şi urbanistic ci şi din punct de vedere al comunităţii, al unui lifestyle modern şi dinamic dar care nu pierde din căldura relaţiilor umane.

GA: Pe ce vă bazaţi când vorbiţi de acest proiect ca de un viitor punct de reper în viaţa comunităţii arădene?
V.M.: Acest proiect este unic din mai multe puncte de vedere. Este la kilometrul zero în Arad, este clădirea rezidenţială cu cea mai mare suprafaţă de grădini suspendate din România, peste 1400 metri pătraţi, iar investiţia noastră este una de mare anvergură. Aici vom investi nu numai milioane de euro ci mai ales toată experienţa noastră acumulată în 12 ani de dezvoltări imobiliare rezidenţiale. Arad Plaza este un concept deosebit, organizat ca un oraș în oraş. Dezvoltat piramidal, pe diverse paliere și în diverse forme, acest proiect este dus la polul opus conceptelor care au dominat orașele-dormitor, uniformizate şi uniformizante, ale comunismului și post – comunismului ultimei jumătăţi de secol. Este totodată şi proiectul care pune capăt derapajului, ce se poate constata în piaţa imobiliară, unde dezvoltatorii au ales calea uşoară, conservându-şi profitul, vânzând ieftin, motivând că sunt obligaţi de cerere, dar şi construind ieftin. Şi din această cauză, astăzi România este pe ultimul loc în Europa într-un clasament al suprafeţelor medii ale apartamentelor, cu doar 40 de metri pătraţi faţă de 90. Noi am oferit întotdeauna calitate şi vom continua să facem acest lucru şi mai mult de acum înainte.

GA: Vă rog, în final, să încercaţi să definiţi calitatea pe care spuneţi că o oferiţi.
V.M.: În concepţia noastră de business, profitul are mai multe componente, nu numai partea strict financiară, imediată. Business nu înseamnă oportunism pur şi exploatare pe termen scurt. Business înseamnă viziune pe termen mediu şi lung şi grijă faţă de ambient şi de comunitate, acestea generând valoare adăugată în timp. Astfel, noi oferim calitate printr-o încadrare urbanistică ce ţine cont de viaţa viitoare a oamenilor din acea zonă, calitate printr-un confort ridicat al locuirii în acest proiect ultracentral şi nu în ultimul rând, prin calitatea materialelor şi a execuţiei. Cuvântul de ordine la noi este fără compromisuri, considerăm că lucrurile trebuie făcute într-un anumit mod și că nu „merge și așa”.

GA: Vă mulţumim.

Sursa: Glasul Aradului

  • By handsome  0 Comments   

    0 Comments

    Contactează-ne

    VORBESTE CU UNUL DINTRE CONSULTANTII NOSTRI

    anca

    Anca Pană

    Head of Marketing and Sales

    +40 786 703 703

    daniel

    Daniel Hanza

    Sales & Aftersales Representative

    +40 737 405 405